SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki nosyon. Fakat bu iki nosyon konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri yürekin kritik olan bu iki nosyon, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz elan heveslialım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması yürekin yapılan çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş artışı konulemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da enikonu önemlidir. üste SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çallıkışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek yürekin yapılan çallıkışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı biraz elan heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Doğrusu SEO yürekin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir öteki önemli nüans da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu tavır farklıdır. SEO çallıkışmaları elan doğal icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir gidiş geliş akışı esenlar.
Bu iki nosyon, yürekerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise gaye elan ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çallıkışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu düşünmek bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki nosyon arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan uz ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.