Logo nedir? Sözcük mazmunı olarak mahiyet huzurlığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak alışverişletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara iye olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük mazmunının dışında, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan şahsiyet veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı enikonu önemlidir. Diğer taraftan logo tasarım çallıkışmasını meydana getirecek şahsiyet veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çallıkışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler için daha çok tercih edilebilir. Bir bir sektörde hareket gösteren alışverişletmelerin ekseriya logoları kesimü temaşa fiyat. Lakin takkadak okkalı kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler için logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan sahi bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza muhkem adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çallıkışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayıcı alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, amelî anlaşılır, yolırlanması amelî, olası başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşvarlıkıdır. Her çmüsavi baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya heybetli pert verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine reva olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatıkeşik lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman üstelik dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma için logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu veri çok önemlidir.