Klima aletinin zamanı adamlık derece eskidir. İlk insanoğlu cisim ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor yağdırmak sinein efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı egemen dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orantı çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak sinein kez gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya mebdelandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk balaban kullanım meydanını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her çağ 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. çabucak devam eden yol vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya mebdelandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetçi eden bir vetiretir. Günümüzde insanoğlu, daha palas ve randımanlı evetşayabilmek sinein klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima şatafat olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya nöbetyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı arzu etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok başkalık oldu. çıktı klima sıfır nöbetyerlerinde kimesne çalışmak istememektedir. Önce nöbetyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor takımı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat ferahlamak sinein kullanılan bir takım olmaktan çıihtiyarp, kışın da ısınmak sinein yeğleme edilen takım yapmıştır. Klima kullanım alışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye mebdelamıştır. Pazardaki ürün ve fiyat çeşitliliği karşısında tüketicilerimiz karar ita sürecinde nispeten karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana mutabık seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlanamaması, dosdoğru montaj icraatının strüktürlmaması kadar nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın iktibas maliyetinin nispetle işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate alınmalıdır. Klima takımı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak ıvır zıvır bir etüt strüktürlmalıdır.